עדיין אין תגובות

עלון שבועי 19.7.18 ז' באב

אני טקסט פוליטי/ הרבה גלית כהן קדם

ארבעה נושאים על סדר היום הציבורי בשבוע האחרון שמשפיעים ישירות על מה שאנחנו מקדמים פה בעיר: פלורליזם יהודי, דמוקרטיה פעילה, כבוד חווה ואדם.
חוק הלאום: למה זה מסוכן?
החוק מחליש באופן דרמטי את האיזון העדין בין היסוד היהודי של מדינת ישראל לבין היסוד הדמוקרטי שלה. החוק אינו מזכיר במילה את אופייה וערכיה הדמוקרטיים של ישראל. הצעת החוק פוגעת במעמד הזרמים הלא אורתודוכסיים, בכך שנקבע שחיזוק הזיקה בין מדינת ישראל לבין יהדות התפוצות ייעשה רק בתפוצות, ולא בתחומי מדינת ישראל. אני מוחה ציבורית ומחנכת לערכים דמוקרטיים ואמשיך לעשות כן.
במקום בו שורפים סידורים…
בראש חודש אב הגיעו כ-150 מתפללות לתפילה עם נשות הכותל. לנגד עיני המתפללות, המשטרה והמאבטחים, בריונים חרדים שרפו את הסידורים של הקבוצה. אני תומכת בנשות הכותל ואמשיך לעשות כן.
חוק הפונדקאות
חוק הפונדקאות מרחיב את מעגל הנשים הזכאיות להיעזר בפונדקאות, אבל לא כולל גברים יחידניים. משמעות הדבר- במדינת ישראל היום רק משפחות של גבר ואישה זכאיות להביא ילד/ה לעולם בפונדקאות בישראל. חוק זה מצטרף לשורה של חוקים מפלים נגד חברינו הלהט"בים. אני מוחה ציבורית ומחנכת לערכי הגאווה והבחירה החופשית ואמשיך לעשות זאת.
מעצר של רב קונסרבטיבי בהוראת הרבנות
מעצרו של הרב דב חיון, רב קונסרבטיבי מחיפה, בעקבות תלונה במשטרה של הרבנות הראשית על כך שעורך חופות לא אורתודוכסיות, היא הסלמה חסרת תקדים במימוש המונופול של הרבנות החרדית על חיינו. החופש להינשא על פי מצפוננו הוא מאושיות חופש הדת והמצפון. גם אני מחתנת מחוץ לרבנות ואמשיך לעשות כן.
לא נשתוק כי ארצנו שינתה את פניה.

להמשך קריאת העלון, לחצו כאן>>>

לפרסם תגובה