עדיין אין תגובות

שותפות חינוכית בקהילת קודש וחול

משפחות יקרות,

אנו פונים אליכם/ן, הורי מסלול תל"י-תרבות עברית, להצטרף ל-12 המשפחות שכבר תרמו, ולהרים תרומה לקרן השותפות החינוכית של קהילת קודש וחול על מנת לקיים את המעטפת הקהילתית והחינוכית של ילדיכם/ן.

מה זאת שותפות חינוכית?
הואיל וילדכם/ן לומד/ת במסלול, ידוע לכם/ן בוודאי מה חשוב לנו לקדם: חינוך לסובלנות ולפלורליזם, תוך התבוננות בזהות היהודית-ישראלית האישית, המשפחתית והקהילתית שלנו כפרטים וכמשפחות.
אנחנו פועלים לחיזוק האמון וההפריה ההדדית בין נשות החינוך להורים מתוך תפיסה של שותפות ואמונה בחינוך מתקדם. אנו מטפחים קהילה שמבוססת על הכלה, חמלה ואכפתיות, מקדמים שיוויון מגדרי בחינוך ילדינו, מעודדים מעורבות קהילתית ואזרחית ואורח חיים בריא ומקיים.

שותפות חינוכית היא תרומה שמאפשרת את כל זה. כיצד? על ידי מימון מעטפת רעיונית, חינוכית, קהילתית, אנושית וארגונית.

מה פירוש "מעטפת"? אין כזאת בכל בית ספר
בניגוד לגנים ולבתי ספר ציבוריים אחרים בעיר, מסלול תל"י-תרבות עברית הוקם על יסוד עקרונות ייחודיים של תרבות עברית וקהילה. עמותת קודש וחול, שהיא ההתארגנות הממוסדת של הקהילה, היא המעטפת הארגונית של כל פעילות הקהילה – ממנה צמח המסלול, והיא מממנת את היוזמה. על כן, המסלול זוכה לחיבור לתנועה ליהדות מתקדמת [רפורמית] שתומכת כספית בעמותה ומעניקה ייעוץ משפטי, גיבוי פוליטי וליווי מקצועי נרחב. המסלול אף זוכה בנוסף להדרכה מקצועית של קרן תל"י לגננות ולמורות ולחומרי הוראה ייעודיים.

תלמידי/ות המסלול זוכים כמובן גם למעטפת חינוכית: השתלמויות וליווי לצוות הגננות והמורות, תוספת שיעורי העשרה והעמקה לילדים/ות עם גלית ביתן והרבה גלית כהן-קדם. מנהיגות הקהילה יצרה "לובי מסלולי" במשרד החינוך, עיריית חולון, מינהל החינוך ורשת קהילה ופנאי בכל הקשור להטמעת החזון, כמו גם בסיוע ברישום, פתיחת "סתימות" בירוקרטיות והאצת תהליכים.

המעטפת הקהילתית של קהילת קודש וחול מאפשרת ייזום, בנייה, קיום ותחזוק פלטפורמות למפגש ועשייה מחוץ לשעת הלימודים ומוציאה לפועל יוזמות של הורים כגון: טיולי שבת, כיבודי לידה, רשת עסקים בקהילה, בוטיק גוריון, קבוצות הורים ועוד.

מנהיגות הקהילה מעניקה מעטפת אנושית שתומכת, מלווה ומסייעת למשפחות וליחידים במצבי חיים משתנים – ומאפשרת יותר מכל את מימוש הרעיון "צריך כפר שלם לגדל ילד/ה".

אך מעל לכל, מסלול תל"י-תרבות עברית זוכה למעטפת רעיונית שמתווה את הדרך ומציבה לקהילה ולמסלול כולו חזון לחיים של זהות ומשמעות ולחברה פלורליסטית, שיוויונית ואכפתית.

אנחנו לא רואים/ות את עצמנו חברים/ות בקהילה רפורמית, אז למה לתרום לעמותה?

כספי השותפות החינוכית יוקדשו לכיסוי הוצאות מסלול תל"י-תרבות עברית בלבד.

פעילות המעגלים המתפללים והחוגגים חגים ומועדים בקהילה פתוחה לכולם/ן- וכל משפחה מחליטה לְמה מתאים לה להצטרף, אם בכלל. העמותה, שהיא ההתארגנות הממוסדת של הקהילה, היא ארגון הגג של כל פעילות הקהילה – ממנה צמח המסלול, והיא מממנת את היוזמה.

על מה הולך הכסף?
בשנה"ל תשע"ט כספי השותפות החינוכית יוקדשו בעיקר למימון העשרה לילדים/ות, להורים וצוות החינוכי באמצעות כוח-אדם מקצועי האמון על ליווי המסלול: חצי משרה רכזת חינוך קהילתית שמלמדת במסגרות ומלווה את הצוותים המקצועיים וועדי ההורים ושעות של רבה-מלווה למסלול.

כמה כסף צריך?
תקציב קהילת קודש וחול בשנה"ל תשע"ט הוא כ-420,000 ש"ח. מתוכם, מושקעים במסלול תל"י תרבות עברית כ-160,000 ₪ [כ-870 ₪ לילד/ה]. סכום זה כולל: תשלום משכורתה של רכזת החינוך, השתתפות במשכורת הרבה, מימון מרצים לבית-מדרש חינוך, מימון נגינה באירועים מיוחדים בגנים ובבית הספר.
אנו מעודדים את המשפחות לתרום כל סכום שיבחרו, לפי ראות עיניהן ויכולתן הכלכלית.

אז איך המסלול הסתדר עד עכשיו?
בעבר, משפחות הגנים שילמו דמי ועד מורחב שחלקם הגדול הופנה לעמותה. החל משנה"ל תשע"ט, נפסקה הגבייה עקב חידוד המגבלות המשפטיות בנושא. עתה, עם התרחבות המסלול, גם הצרכים גדלו מאד וברצוננו להמשיך לתת מענה רחב ככל האפשר לצרכים המשתנים והרבים במסלול.

למה העירייה/ משרד החינוך/ התנועה הרפורמית/ תורמים מחו"ל לא מכסים את העלויות?
לצערנו, עמותת קודש וחול אינה מקבלת תקציב ממשרד החינוך או מעיריית חולון וזאת בהתאם למדיניות ממשלתית.
התנועה הרפורמית מממנת באמצעות כספי תרומות את מרבית הפעילות המתקיימת בקהילה, בדגש על פעילות שבת, חגים ומועדים. התנועה מצפה מכל קהילות התנועה לבנות עצמאות כלכלית הדרגתית שתאפשר לקהילות התנועה לעמוד ברשות עצמן בתמיכה בסיסית בלבד של התנועה.
תורמים/ות מחו"ל המבקשים לתרום לעמותה, מצפים לראות שותפות של הורי המסלול הנוטלים אחריות פיננסית על המשך קיום המסלול. תרומה מחו"ל לקיום מסלול פלורליסטי בחולון היא קריאה לשותפות עם קהילות אחרות בתפוצות, ולא בגדר קבלת צדקה לטובת מוכי גורל או מעוטי יכולת.

אז מה, הפכנו למסלול פרטי שצריך לשלם בו?
ממש לא. מסלול תל"י-תרבות עברית הוא מסלול ממלכתי-עירוני שנשות החינוך העובדות בו מועסקות על ידי המדינה. עם זאת, על מנת לאפשר ולהרחיב את ההעשרה והליווי של עמותת קודש וחול, שאינם כלולים בסל השירותים הממשלתיים,  אנו זקוקים לתרומה.

שילמנו כבר דמי חברות, צריך עוד?
זה לשיקולכם/ן. כאמור, הקהילה משקיעה בשנה"ל תשע"ט 870 ₪ על כל ילד/ה במסלול. אתם/ן מוזמנים/ות להרחיב את תשלום דמי החברות לכיסוי השותפות חינוכית, או לא. כל תרומה היא משמעותית, ללא קשר להגדרה שלה. כאמור, כספי שותפות חינוכית יוקדשו אך ורק להוצאות המסלול.

ומה אם לא נוכל או נרצה לתרום?
מסלול תל"י-תרבות עברית הוא מסלול עירוני, ממלכתי וציבורי ועל כן אין קשר בין התרומה לבין הלימודים בגן או בבית הספר. להחלטת המשפחה שלא לתרום אין ולא תהיה השפעה על לימודי הילד/ה במסלול.
עם זאת, ללא תרומה משמעותית של הורי המסלול אנו חוששים ליכולת הפיננסית של העמותה להמשיך ללוות ולפתח את המסלול.

איך תורמים?
בהעברה בנקאית, צ'ק, מזומן או באחת האפליקציות. לכל המידע לחצו כאן >>>
 קבלות על תרומה יוצאו כדין.

יש לי שאלות נוספות, עם מי אפשר לדבר על זה?
בשמחה! מוזמנים לשוחח עם חברי ועד הקהילה: שחר האס [אבא של איילה מכיתה א ויובל מעבריטף], הדס פסטר-בכר [אמא של אסף מכיתה ב], נטלי מירלס [אמא של עלמה מכיתה א ולביא מתרבוטף], נדב מיארה [אבא של זהר מגן תרבות עברית] גדעון בורקט [אבא של נוגה מכיתה ג] וכמובן עם הרבה גלית כהן-קדם. [לשים חץ עם נייד של כל אחד/ת מהחברים/ות].

שחר 054-6699036

הדס 052-8967510

נטלי 050-7995262

נדב 052-4417116

גדעון 054-5741028

הרבה גלית 054-7791033

לפרסם תגובה