עדיין אין תגובות

חדש! קורס מיינדפולנס

קשיבות, חמלה ומשפחה
איך נעזור לעצמנו ולילדנו להיות קשובים ואכפתיים יותר?

המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, קהילת קודש וחול ומסלול תל"י-תרבות עברית בבית ספר ניצנים מזמינים אותך לסדרת מפגשים בנושא קשיבות וחמלה בשדה הביתי.
קשיבותmindfulness) ) היא מודעות הנובעת מהיכולת לשים לב באופן מכוון למתרחש ברגע ההווה, תוך הפחתת תגובתיות ושיפוטיות אוטומטיות, ואילו חמלה (compassion) היא המוטיבציה להיטיב עם עצמנו ועם הסובבים אותנו.
תרגול קשיבות וחמלה הוא חדר הכושר של המוח. רק שבמקום אימון פיזי אנו עוסקים באימון מנטלי. מחקרים מראים שתרגול יום יומי מפחית את רמת הדחק (סטרס), ומשפר את הקשב והריכוז, את יכולת קבלת ההחלטות ובהתאם את הקשרים הבין-אישיים שלנו. בנוסף נמצא שהתרגול מאט הזדקנות!
במפגשים נבהיר מהן קשיבות וחמלה? מה אומרים עליהן המדע והיהדות? נתנסה ונמחיש כיצד מטפחים אותן במשפחה כדי לפתח חוסן נפשי, כישורים לימודיים, רגשיים וחברתיים ותקשורת בין-אישית מיטיבה המבוססת על קבלה והכלה של עצמנו וזולתנו. בנוסף נכיר את התכנית "הזמנה לנתינה אכפתית" של ילדי ביה"ס ונלמד כיצד לעודד ולתמוך את התרגול האישי שלהם.
המפגשים יכללו מגוון תרגולים מדיטטיביים, תנועתיים ודמיון מודרך, שיתופים ושיח על התכנים התיאורטיים כפי שהם באים לידי ביטוי ביום יום.
8 מפגשים בהנחיית מוריה רוזנברג ובשיתוף הרבה גלית כהן קדם. ימי ד' החל מה-16.1 בין השעות 20:30-22:00 בספריית בית הספר ניצנים, גבעת התחמושת 35 חולון.

על המנחה: מוריה רוזנברג היא חברה מייסדת במכון לחינוך קשוב ואכפתי, אשת חינוך, רקדנית יוצרת ומורה מוסמכת ליוגה. מוריה מתמחה בפיתוח ולימוד תוכן חינוכי רגשי-חברתי מבוסס מיינדפולנס, תנועה וחמלה, והנחיית צוותי הוראה, יעוץ, פיקוח ורווחה במגוון מסגרות חינוכיות לטובת קידום רווחה אישית וקהילתית. למוריה תואר ראשון באמנויות הבמה מאוניברסיטת מלבורן אוסטרליה, ותואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל-אביב. כיום היא סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א החוקרת את תפקידם של רגשות בפתרון קונפליקטים בין קבוצתיים. מוריה מתרגלת יוגה ומדיטציה כעשור.

לרישום >>> 

לפרסם תגובה