עדיין אין תגובות

פרשת וישלח / הדרשה של רון בקר

פרשת וישלח/ רון בקר

הפרשה מספרת על אדם בשם יעקב, שהיה נשוי ללאה ורחל, הבנות של לבן.

יעקב עבד אצל לבן בחקלאות.

יעקב הגיע לעבוד אצל לבן אחרי שברח מאחיו, עשיו.

הוא ברח בגלל שאחיו רצה להרוג אותו. האמת, שאולי זה היה בצדק. יעקב גנב משהו חשוב מעשיו.

עכשיו יעקב עוזב את לבן ויוצא לדרך, ובדרך הוא הולך לפגוש את אחיו עשיו. בלילה לפני הפגישה יעקב מפחד ואז נגלה אליו איש מסתורי שאיתו הוא נלחם כל הלילה. לקראת בוקר, כאשר האיש אינו מצליח לגבור על יעקב, יעקב מבקש ממנו ברכה. האיש המסתורי מברך את יעקב במילים: :" "לא עוד ייקרא שמך יעקב, כי אם ישראל יהיה שמך".

זאת אומרת, שהוא משנה את שמו מיעקב לישראל.

ליעקב קראו בשם הזה כי בלידה הוא תפס לאחיו התאום עשיו את העקב, כהמשך למאבק ביניהם. הפירוש של השם ישראל הוא אדם שיכול להתגבר על הרבה קשיים, גם עם אנשים וגם עם אלוהים.

מכאן והלאה אמור יעקב לסמוך על אלוהים אך לקבל ביטחון בכוחות של עצמו וביכולתיו להתגבר על הקשיים באופן עצמאי. למרות החששות ולהפתעתו של יעקב ,עשיו מקבל את אחיו באהבה וחיבוק.

זו הפעם השנייה בפרשה שאלוהים חוזר על זה ששמו של יעקב הופך לישראל. בעיני, רוצים להדגיש שיעקב יכול להתמודד עם כל הקשיים. אני מרגיש שיעקב מפחד מ הלא צפוי. אפילו אני מפחד מדברים לא צפויים. למשל, אזעקות. הלב קופץ. מצד שני, די התרגלתי לזה שיש כבר אזעקות. אבל גם כשאני יודע מתי תהיה אזעקה אני עדיין קצת מפחד.

כולם עוברים שינויים בחיים, לפעמים זה שם ולפעמים זה התנהגות ולפעמים זו רק הרגשה פנימית. אני מרגיש שאני משתפר בלהתמודד עם שינויים. אני מרגיש שאני הופך להיות גרסה טובה יותר של עצמי. למדתי להיתסכל בעיניים של אנשים, ליצור קשר עם אנשים ולגרום להם לכבד אותי, ואני אותם.

אני גם מרגיש שבתקופה האחרונה רוב האנשים בישראל עוברים שינוי. דויד, המורה שלי לטעמים התגייס למילואים. חלק מהפגישות שלנו היו בזום, גלית עסקה בפעילות התנדבותית. כל עם ישראל התגייס וגם אני הרגשתי שאני חייב לתרום את חלקי והלכתי להתנדב לפנות מקלט. אני מרגיש שיהיו עוד שינויים בחיים שלי ואני מצפה שהם יביאו אותי למקום טוב יותר.

 

אני רוצה להודות לדוד שלימד אותי הכל על הפסוקים שלי ובאותו הזמן הגן על המדינה .

אני רוצה להודות לגלית הרבה על הפגישות המעניינות והעוגות

וכמובן למשפחתי שעמדה איתי בכל רגע קשה שהיה לי.

 

לפרסם תגובה