עדיין אין תגובות

תפקיד חדש במסלול תל"י תרבות עברית

שיחה עם גלית ביתן על תפקיד רכזת החינוך המסלולית/ תפקיד חדש במסלול תל"י תרבות עברית בתשע"ט

כששואלים אותי במה אני עובדת אני עונה שזו "משרה שעדיין לא הומצאה". למעשה, התפקיד הזה כבר קיים בגרסאות שונות אבל אין לו באמת שם או הגדרה מדוייקת. אז מה עושה רכזת חינוך מסלולית?

במסגרות בהן הורים "מקימים" בתי ספר ו\או גנים עולה צורך מתמיד בדמות מקשרת ומתווכת שעיקר עיסוקה הוא תרגום החזון והשאיפות ההוריות לסדר יום חינוכי (נראה אתכם ממציאים לזה שם שתופס בלשכת התעסוקה). תפקיד זה מילאתי בעשור (וקצת) האחרון במסגרות שונות ודומות לזו של מסלול תל"י בניצנים. 

התפקיד מתחיל בזה שאני שליחה\עובדת\נציגה של עמותת ההורים. אני מלווה את וועדי ההורים ואת הנהלת העמותה בחשיבה ובגיבוש החזון: לעיתים זה משהו מאד מובנה וסדור ולעיתים מדובר בחלומות, טענות, משהו שקראנו בעיתון או ששמענו שקורה בפינלנד והרצנו בוואטסאפ (כן, אני עוקבת אחרי כל הוואטסאפים). את כל אלה אני אוספת ומתרגמת לסדר יום חינוכי ולתוכנית לימודים מובנית (לא לבדי).

המשכו של התפקיד הוא בכך שאני גם חלק מצוות ביה"ס או הגן. אני נמצאת בביה"ס כמה ימים בשבוע: מלמדת במסגרות השונות, מייעצת ומנחה את צוותי ההוראה, מקבלת עדכונים שוטפים מהגננות, מצוות הניהול ומהמורות ומתאימה את החזון שאני מביאה לפלטפורמות של מערכת החינוך.
סוד הקסם הוא שיש לי הגדרת תפקיד מאד ברורה (מה קשור אלי ומה לא, מה התוכן שאני יכולה להביא ומהם גבולות הגיזרה) ואני מקפידה לא לחרוג ממנה. לעיתים התפקיד שלי הוא לומר להורים שמה שהם מבקשים הוא בתחום האחריות הבלעדי של מנהלת ביה"ס או הגננת ולעיתים אני אומרת לצוותי החינוך: רגע, למה לא בעצם?

בקהילת קודש וחול בחולון אני מוגדרת כרכזת החינוך של המסלול, אם תרצו להגיב, להציע או לשאול על הדברים לחצו כאן.

לשיחה או פגישה תאמו איתי טלפונית (המספר שלי בכל קבוצות הוואטסאפ הקהילתיות).

לפרסם תגובה