עדיין אין תגובות

משולחנה של הרבה גלית: מה צפוי לילד/ה שלי במסלול בשנה הבאה?

הקהילה מחויבת ללוות את המסלול החינוכי על מנת לקדם את החזון הייחודי שלו; לחנך את ילדינו לחוש בני ובנות בית בתרבות היהודית, לחוש שייכות לקהילה הרחבה, ולחנך למודעות לשוויון מגדרי וצדק חברתי.

אם לא יהיו שינויים נוספים עקב מגפת הקורונה, נמשיך את המסורות המסלוליות שלנו; טיולי שבתרבות עברית וקמפינג קהילתי, קבלת שבת חגיגית לתחילת שנת הלימודים, מפגשי משפחג לקראת החגים, מסיבת חנוכה מסלולית, אירוע ט"ו בשבט בחולות חולון, שוקחתן תחפושות, הפקת תיאטרון של ילדי המסלול בפורים, משלוחי מנות קהילתיים, אפייה קהילתית לחגים, הפנינג סופשנה, הופעות של להקת "האבות והאמהות" ועוד ועוד. בשנה הבאה נוסיף קבלות שבת ייחודיות המותאמות לילדי הגנים ומשפחותיהם, פעילות ילדים/ות איכותית בקבלות שבת קהילתיות, ונמשיך ליצור מגוון של הזדמנויות להתנדבות ותרומה משמעותית [ובכלל זה תרומת מזון חודשית ל"מפקדה" של הרצי טלמון, תרומה לבוטיק גוריון, כיבודי לידה ועוד]. השנה נקים גם ועדת חינוך קהילתית שתפעל לתכלול כלל היוזמות הקהילתיות במסלול [גנים ובית ספר] בליווי צוות הקהילה.

מתוך תפיסה עקרונית, לפיה ההורים, הצוות החינוכי והקהילה שותפים במעשה החינוכי, אנחנו שמים דגש – בכל מסגרות המסלול – על שקיפות ועל שיח מכבד ומקדם בין כל השותפים. הנהגת המסלול ונציגויות ההורים מפתחים יחד כלים ואופנים שיאפשרו קיומו של שיח כזה.

בגני תל"י תרבות עברית יתקיימו בתשפ"א סדנאות שבועיות במימון הקהילה תחומי תרבות עברית; ניגונים ופיוטים, סיפורי חז"ל, היכרות עם גיבורי וגיבורות תרבות, מפגש וחוויה עם חפצים במספרים סיפור. בנוסף, נמשיך את מסורת "שישי תרבותי"- סיורים בימי שישי בבוקר עם ההורים באתרי תרבות ומורשת, וכמובן קבלות שבת, הבדלה, חגיגות ראש חודש עברי – לבחירת הגננת ובהובלתה, ובליווי פדגוגי של צוות הקהילה.

ועדי הגנים הנבחרים שלנו יקבלו ליווי של צוות הקהילה ומתנדבים/ות ותיקים/ות במסלול על מנת לחזק ולהטמיע את הייחודיות של הגנים; נעודד את המשך       חוג חקלאות ואקולוגיה בהובלתה של ענת ארז [להחלטת ההורים], נעודד תרבות של "חוויות ולא חפצים" בימי הולדת ובמתנות בכלל, ונחזק את הלמידה ההדדית ואת שיתוף הפעולה בין הגנים.

במסלול תל"י תרבות עברית בניצנים נהיה לראשונה מסלול מלא; כיתות א' עד ו'. בהובלתו של המנהל החדש, מר מיכאל בן מיכאל, ורכזת המסלול הגב' מיטל דראי, הוקם השנה וימשיך את פעילותו צוות היגוי מסלולי שנפגש בקביעות על מנת לחלום ולהגשים ביחד, צעד צעד, את חזון המסלול. ביוזמתו של המנהל, יתקיימו במהלך שנה"ל הבאה מפגשי חלימה משותפים להורים, צוות וילדים/ות [נוסח "האקתון"] סביב סוגיות בוערות ודילמות חינוכיות וחברתיות, שמעסיקות אותנו כקהילה.

גם בכיתות היסודי תתקיים סדנא שבועית בכל כיתה במימון הקהילה. הסדנאות יעסקו בנושא חודשי, לפי תוכנית לימודים מסלולית שתיכתב למקצועות הייחודיות המסלולית בשיתוף צוות המורות. לכל חודש יהיה נושא מרכז, והתלמידים/ות יזכו לסדנאות מתמשכות בנושא באמצעות מוסיקה, אמנות, חברה, לימוד מקורות יהודיים וציוניים ועוד. הסדנאות יהיו מתמשכות [לרוב לא מפגשים חד פעמיים] בשיטות לימוד בלתי פורמליות והן יועברו על ידי מנחים חיצוניים, ויתקיימו במהלך יום הלימודים. לצד זאת, נמשיך לקיים מעמדי ראש חודש עברי מוסיקליים במימון הקהילה, וכן יתקיימו בכיתות קבלות שבת/ דיון בפרשת השבוע בהובלת המחנכות. אחת לחודש תתקיים למידה מסלולית רב גילאית בהובלת המחנכות. בכיתות הגבוהות [ד-ו] נשלב תכנית קשר עם יהדות התפוצות לתרגול האנגלית ולחיזוק השיח הזהותי בנושאי עמיות יהודית.

צוות מחנכות המסלול יעברו הדרכה פדגוגית שבועית קבוצתית, שהקהילה תשתתף במימונה [טרם ידוע לנו מה יהיה היקף ההשתלמויות במימון קרן תל"י לצוות]. מטרת ההדרכה היא לסייע למחנכות לברר לעצמן את נקודות החיבור שלהן לערכי המסלול, להיחשף לעושרו של תחום התרבות העברית ולמצוא דרכים יצירתיות להנגיש תחומים אלה בכיתות. בנוסף לסדנאות תרבות עברית, נעודד את ההורים להמשיך במסורת "הורה מעשיר/ה" [חכמת הדור הבא] בתיאום עם המחנכות. גם השנה נעודד ונלווה מיזמי צוות-הורים סביב עיצוב סביבת הלמידה, צדק חברתי ואירועי שיא נוספים.

רוצים להיות שותפים/ות?

-התנדבו לוועד הגן/הכיתה, לוועדת חינוך קהילתית או לצוותים המזדמנים, שפועלים במשך השנה.

-תרמו שותפות חינוכית לתשפ"א [סכום מומלץ: 400 ש"ח לילד/ה במסלול] לתשלום, לחצו כאן.

כל התכנית שלעיל מותנית בתרומות שלכם/ן לעמותה. ללא התקציב המתאים, לא תתאפשר את הוצאתה אל הפועל. עוד מידע על שותפות חינוכית תוכלו לקבל כאן.

לפרסם תגובה