עדיין אין תגובות

בל תשחית

סדנת תרבות עברית בכיתה ה'

בכיתה ה' התחלנו בנושא שלנו: "בל תשחית"- על אחריות וקיימות ברוח היהדות מכיוון בלתי צפוי; אופנה!
הילדיםות נשאלו מאין הגיעו הבגדים שלהםן  ונשלחו לארון שלהםן להביא פריטים. הם התבקשו לקרוא את התווית; היכן יוצר הבגד? גילינו שזארה היא לא מדינה ושבאמת יש מקום שנקרא בנגלדש😉.

שוחחנו על תעשיית הטקסטיל, התעשייה המזהמת בעולם אחרי הבשר, שוחחנו על כימיקלים ועודף ייצור וצריכה, על הרי זבל שזה מייצר ועל מטמנות שפוגעות בסביבה. צפינו בסרטון הזה 

הילדיםות שוחחו על פתרונות; לקנות רק מה שבאמת צריך, לקנות יד 2 או לקבל ממשפחה וחברים, לתפור לבד את הבגדים.

במפגש הבא למדנו מושג חדש: אופנה מהירה. צפינו בתחקיר מטלטל על ייצור וצריכה של בגדים זולים וממותגים, וניתחנו כרזות ותמונות שמנסות להעלות למודעות את נזקי התעשייה. בהמשך הדיון באחריות חברתית-סביבתית העמקנו בפתרונות המוצעים לבעיית ה"אופנה המהירה". הילדים/ות נתבקשו לדרג בפירמידה מהן הבחירות הסביבתיות העדיפות ולדון ביניהם בפתרונות.

השבוע התארחה בכיתה ה' ליטל פלס דוד, מעצבת אופנה לשעבר, לספר על התחנות שבגד עובר מרגע העיצוב ועד לבישתו. שמענו על תדמיתנות, סוכני בדים, גזרנים ועוד- ודיברנו על עלויות הייצור ועל מיסים. המסר הוא: על בגדים זולים משלמים ביוקר…

בשבוע הבא נסכם את נושא אופנה וקיימות והילדים/ות יציעו מיזמים קבוצתיים/כיתתיים/קהילתיים להעלאת המודעות בקרב ילדים/ות לנזקי האופנה המהירה וליתרונות שימוש ביד 2.

תודה ליטל על השותפות והמסירות!

לפרסם תגובה