עדיין אין תגובות

מקימים בית לקהילה

בית לקהילת קודש וחול

לפני כשבע שנים פנתה הקהילה לעיריית חולון בבקשה להקצות לקהילה קרקע, לטובת הקמת מבנה שישמש כבית לקהילה.
בבית הקהילה נוכל לקיים אירועים קהילתיים, לציין חגים, לערוך טקסי חיים, לקיים קבלות שבת, מפגשי לימוד, פעילות העשרה ופנאי, ועוד.

למרות פניות רבות מצידנו, העירייה לא טיפלה בבקשת ההקצאה. בסופו של דבר, בשנה שעברה עתרנו נגד העירייה בדרישה לקדם את הליך ההקצאה. בעתירה דרשנו גם לאפשר לקהילה להשתמש באחד ממבני הציבור הקיימים, כפתרון זמני.

לפני מספר חודשים בית המשפט קבע שהעירייה תשלים את הליך ההקצאה, ואכן, שלשום מועצת העיר אישרה להקצות לקהילה את הקרקע ברחוב ארנסט הוגו 12. כיום על הקרקע מצוי גן תרבות עברית השייך לגני המסלול.

האם הקהילה נדרשת לשלם בתמורה להקצאת הקרקע? מה לגבי עלות הקמת המבנה?
הקצאת הקרקע נעשית בחינם, אולם העירייה לא נושאת בעלות הקמת המבנה. על הקהילה, בסיוע התנועה הרפורמית ובשיתוף חברות וחברי הקהילה, יהיה לגייס את המשאבים הדרושים לכך. 

מה מתוכנן להיבנות על השטח?
בית קהילה וגני ילדים עירוניים, שיופעלו עבור ילדי המסלול.

מה לוח הזמנים?
אנחנו נדרשים להשלים את הבנייה תוך שלוש שנים ממועד החתימה על הסכם ההקצאה עם העירייה (בעוד מספר חודשים ככל הנראה).

מה יהיה עם גן תרבות עברית בזמן העבודות?
יימצא לו מבנה חלופי, כפי שהעירייה נדרשת לעשות במקרים דומים של בינוי או שיפוץ משמעותי בגן.

מה לגבי הפתרון הזמני שביקשנו בעתירה?
בית המשפט הורה לעירייה לספק פתרון זמני לשנים הקרובות, על ידי העמדת מבנה ציבור לשימוש הקהילה בתעריף מינימלי ככל הניתן. בימים הקרובים נדע אם העירייה מתכוונת למלא אחר קביעת בית המשפט. אם לא, נצטרך לקיים מאבק ציבורי כדי לממש את הזכות שלנו להתכנס כקהילה במבנה. קבלת שבת בגינות ציבוריות זה נחמד, אבל לא באמצע הקיץ.

מה ניתן לעשות?
התחלנו בגיבוש קבוצת חברות וחברי קהילה, שתשמש כצוות הפעולה בנושא הקמת בית הקהילה. הקבוצה פתוחה לכל חברי הקהילה. מוזמנות במיוחד בעלות ידע בתחומים רלוונטיים, כמו התמחות בדיני תכנון ובנייה, אדריכלות, עיצוב פנים וכו'.

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ, לחצו על הקישור

 

לפרסם תגובה